loading...
افزایش درآمد با سئو چگونه میسر است؟
مهدیه عرب بازدید : 13 سه شنبه 26 مهر 1401 نظرات (0)

چگونه سئو را افزایش دهیم اگر از آن دسته افرادی هستید که به تازگی فرآیند طراحی وب را شروع کرده اید، با اصطلاحات و عناوینی مانند طراحی وب سایت و UX مواجه شده اید. UX یا طراحی تجربه کاربری، امروزه به یکی از محبوب ترین و محبوب ترین بخش ها تبدیل شده است و روز به روز در حال توسعه و گسترش است. در نتیجه، درک بهتر این رشته می تواند فرصت های شغلی مناسبی را برای افراد ایجاد کند.
قبلاً در مورد طراحی رابط کاربری و اهمیت آن صحبت کرده بودیم، اما باید بدانید که رابط کاربری عالی و عالی اگر همراه با تجربه کاربری مناسب ارائه نشود، نمی تواند رضایت مشتریان شما را جلب کند.
تصور کنید یک وب سایت فروشگاهی تا حد امکان زیبا طراحی شده باشد، اما روشی بسیار پیچیده برای افزودن محصولات به سبد خرید وجود دارد که کاربر پس از حدود 10 کلیک نمی تواند به درگاه پرداخت متصل شود. که وب سایت زیبای شما نتوانست تجربه کاربری موفقی برای کاربران ایجاد کند. بنابراین لازم است که هم به UI و هم به UX توجه کنید تا مشتریان خود را راضی کنید و دوباره به سمت شما بازگردند.
در ادامه این مقاله نگاهی به تجربه کاربری و کاربرد آن خواهیم داشت. شما با ما بمانید
طراحی UX یا تجربه کاربری
UX یک کلمه کلیدی در زمینه طراحی وب و اپلیکیشن است. این کلمه مخفف user experience و در فارسی به معنای ایجاد تجربه کاربری است و به تمام احساسات، احساسات و تجربیات کاربر هنگام کار با یک محصول اشاره دارد.
اینکه ما وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنیم که کاربران بتوانند به راحتی به هر قسمت از وب سایت دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. همچنین، کاربران می توانند از یک صفحه به صفحه دیگر که به دنبال آن هستیم هدایت شوند، اینها مسائل مربوط به UX هستند
طراحی UX چیست؟
طراحی تجربه کاربری طراحی خاصی است که تمام خواسته‌های مشتری را در نظر می‌گیرد و به دنبال راهی است که مشتری یا کاربر بتواند تعامل بین آنها و محصول را تحقق بخشد. هنگام طراحی تجربیات کاربر، مواردی مانند کیفیت، راحتی یا کارایی در نظر گرفته می شود.
طراح UX کیست؟
طراح تجربه کاربری شخصی است که تجربه و قدرت تحلیل بالایی دارد و با استفاده از ابزارهای مختلف بهترین و خلاقانه ترین تجربه را در اختیار کاربر قرار می دهد. وظایف یک طراح تجربه کاربری عبارتند از:
شغل یک طراح UX
مسئولیت های یک کاربر با تجربه عبارتند از:
کار پژوهشی
نقطه شروع برای هر طراح UX آزمایش محصول است که به طراح اجازه می دهد از فرضیات اجتناب کند.
شناسایی کاربر
درک ویژگی های کاربر و تجزیه و تحلیل رابطه کاربر با محصول.
ساختار اطلاعات
یک طراح حرفه ای باید بتواند اطلاعات را سازماندهی و یکپارچه کند و در نهایت یک وب سایت چند صفحه ای داشته باشد.
طراحی وایرفریم و نمونه اولیه
وایرفریم ها طرح های ساده محصولی هستند که برای اولین مرحله طراحی محصول آماده می شوند و در مراحل بعدی طراحی نقش اساسی دارند.
نمونه های اولیه نمونه های اولیه محصول هستند که اغلب برای آزمایش های مختلف استفاده می شوند.
طراحی تعامل
در این حوزه هر آنچه در تعامل کاربر با محصول مهم است بررسی می شود.
تست محصول
در این زمینه، طراحان UX می توانند مشکلاتی را که کاربران در تعامل با یک محصول با آن مواجه هستند، شناسایی کنند.
تفاوت بین UX و UI چیست؟
UI، مخفف user interface، مخفف user interface.
طراحی رابط کاربری فرآیند بهبود و افزایش رضایت کاربر از طریق افزایش اثربخشی و دسترسی به یک محصول، برنامه یا صفحه وب است. همچنین به جنبه های دیگری از محصول می پردازد که کاربر هنگام تعامل با محصول می بیند.
رابط کاربری شامل تصاویر، ویدئو همه چیزهایی است که روی صفحه نمایش داده می شود، از جمله رنگ ها و موارد دیگر که کاربر در ارتباط با وب سایت استفاده می کند. هر چه رابط کاربری یک وب سایت یا محصول زیباتر و جذاب تر باشد. هر چه کاربران و مشتریان سریعتر با آن تعامل داشته باشند. شخصی که مسئول طراحی این عناصر است، طراح رابط کاربری نامیده می شود.
در مورد تفاوت UX و UI می توان به مثال زیر اشاره کرد:
فرض کنید می خواهید یک ساعت بخرید. در ابتدا شما جذب ساعتی می شوید که زیبا و شیک به نظر می رسد. این زیبایی خارجی را می توان UI یا رابط کاربری (بصری، بصری) نامید. در مرحله بعد ساعت را روی بازوی خود امتحان می کنید و بررسی می کنید که به راحتی باز و بسته شود. در این دسته UX یا تجربه کاربری نامیده می شود.
اجزای UX
تجربه کاربری دارای بخش ها و مولفه های مختلفی است که هر کدام در نوع خود مهم هستند. محصولی با تجربه کاربری خوب باید دارای ویژگی هایی از جمله:
مفید بودن.
علاوه بر طراحی زیبا، یک محصول باید عملکرد مفیدی نیز داشته باشد، زیرا کاربران و مصرف کنندگان وقت خود را صرف محصولی می کنند که به آن نیازی ندارند.
صادق باش
یک وب سایت باید بتواند اعتماد کاربران خود را جلب کند تا بتوانند با اطمینان کامل از آن محصولات خریداری کنند.
می تواند به کار رود
اگر کار با یک محصول سخت و دشوار باشد و در نهایت مشتری منصرف شود، محصول بی فایده خواهد بود و محصول در مقیاس Usability عملکرد خوبی نداشته است.
این ناز است
یکی از مهمترین اصول طراحی UX این است که آیا محصول برای کاربر مفید است یا خیر. آیا استفاده از محصول باعث صرفه جویی در وقت و هزینه او می شود؟ این محصول چه ارزش پیشنهادی را به کاربر ارائه می دهد؟ قبل از طراحی UX باید بتوانید به چنین سوالاتی پاسخ دهید.
در دسترس باشد
این جنبه از تجربه کاربری به طراحان یادآوری می کند که محصول باید برای گروه های مختلف کاربر قابل دسترسی باشد.
کشف شود.
اگر مشتری و کاربر در وب سایت شما به دنبال چیزهای زیادی در مورد محصول مورد نظر خود هستند، این نشانه UX ضعیف شما است زیرا عملکردها، اطلاعات محصول و محتوا باید به راحتی در دسترس کاربر باشد.
مطلوب باشد
باید در نظر داشت که اگر طراحی محصول دشوار و نامطلوب باشد، بدیهی است که برای کاربر خسته کننده خواهد بود.
جمع بندی
ایجاد یک تجربه کاربری یا تجربه کاربری موفق در وب سایت برای لذت بردن کاربر، همراه با دسترسی آسان و ظاهری زیبا ضروری است. امیدواریم نکات UI در این مقاله مفید باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 91
  • بازدید کلی : 416