loading...
افزایش درآمد با سئو چگونه میسر است؟
مهدیه عرب بازدید : 8 سه شنبه 03 آبان 1401 نظرات (0)

اگرچه نشانگرهای طرح کلی و دستورالعمل‌هایی چگونه سئو را افزایش دهیم از این دست سال‌هاست که وجود دارند، اما سایت‌های کمی زحمت استفاده از آن‌ها را به خود اختصاص دادند و البته تعداد کمی از مردم می‌دانستند که کد نشانگر طرح کلی چیست و چه کاری انجام می‌دهد. برای چه استفاده می کنند؟ اما خجالتی نباشید، ما اینجا هستیم تا به تمام سوالات شما در مورد این طرح و اینکه چرا باید به عنوان بخشی از استراتژی سئوی شما استفاده شود پاسخ دهیم.
برنامه شما چیست؟
طرح واره مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که به روشی خاص و از پیش تعیین شده قرار می گیرند. این روش کار نشانه گذاری، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو آسان تر و کارآمدتر می کند و موتورهای جستجو می توانند نتایج مرتبط با جستجوی کاربر را نمایش دهند.
Schema.org چیست؟
Schema.org در سال 2011 به عنوان شریک تجاری موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل، یاهو و بینگ شروع به کار کرد و مسئول استانداردسازی و ادغام زبان های نشانه گذاری است. دستورالعمل های این صفحه برای اکثر مرورگرها قابل درک است و نمونه های عملی زیادی را می توان در آنها یافت.
چگونه از نشانه گذاری طرحواره استفاده کنیم؟
این طرح، مانند سایر کدهای نشانه گذاری، در محتوای صفحه قرار می گیرد. عناصر طرحواره و ویژگی های مرتبط مستقیماً در کد HTML قرار می گیرند تا از انتقال اطلاعات اضافی توسط موتورهای جستجو به صفحه جلوگیری شود.
به عنوان مثال، اگر سایت شما در بخش معرفی فیلم فعال است، راه حل خوبی برای ربات های گوگل وجود دارد که سایت شما را بهتر درک کنند. با استفاده از نشانه گذاری طرحواره، می توانید فوراً به گوگل بگویید که در مورد یک فیلم صحبت می کنید! برای این کار کافی است از استانداردهای ویژه مربوط به فیلم ها در سایت schema.org استفاده کنید. در این مثال اطلاعات ثانویه شامل نام فیلم، ژانر فیلم، آدرس اعلان فیلم و حتی نام کارگردان برای ربات گوگل است.
توجه شما را به مثال دیگری جلب می کنم:
تشخیص تاریخ و زمان برای موتورهای جستجو کار دشواری است، همه اینها به دلیل تفاوت در قالب تاریخ است، چه موارد جستجو شده مربوط به رویدادهای گذشته یا زمان آینده باشد. حقیقت این است که موتورهای جستجو، مانند همه کامپیوترها، در تشخیص چنین چیزهایی دیر هستند. در این مثال، ورودی ویژگی نوع عنصر رویداد نشان می‌دهد که این رویدادی است که در یک زمان خاص رخ داده است (همانطور که می‌بینید، این کار با استفاده از ویژگی‌های تاریخ شروع و تاریخ زمان انجام شده انجام می‌شود) و نتایج مربوط به موضوع جستجو شده است.
استفاده از تگ رویداد برای نمایش رویدادها بسیار مفید است، گوگل در ابتدا این روش را برای نوازندگان راه اندازی کرد و هدف دیگری جز ارائه کنسرت بعدی یا زمان انتشار بعدی آلبوم خواننده نداشت. تصویر زیر نمونه ای از نمایش رویدادها در نتایج گوگل است.
آیا نشانه گذاری طرحواره می تواند سئو را بهبود بخشد؟
زمانی که کد html شما شامل ابرداده های طرحواره باشد، موتورهای جستجو می توانند به راحتی محتوای محتوای شما را تفسیر کنند و بنابراین، این موضوع باعث افزایش دید سایت و تشخیص کلمات کلیدی توسط گوگل می شود.
آیا استفاده از یک طرح موقعیت شما را در نتایج جستجو افزایش می دهد؟
خیر، تاکنون اینطور نبوده است، گوگل ادعا می کند که طراحی عاملی برای افزایش رتبه سایت شما از طریق جستجو نیست، اگرچه باعث افزایش تکه های محتوای غنی در نتایج جستجوی موتور جستجوی گوگل می شود.
با این روش نحوه نمایش نتایج سایت شما با سایر رقبا متفاوت خواهد بود و یک تغییر ساده (مثلا نشان دادن ستاره ها) شانس برش سایت شما را افزایش می دهد. بنابراین ممکن است شما در رتبه سوم نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید، اما حجم جستجوی شما بیشتر از فردی است که برای همان کلمه کلیدی رتبه دوم را کسب کرده است.
برچسب گذاری صفحات یک سایت کار دشواری است، به خصوص اگر سایت شما صدها یا حتی هزاران صفحه داشته باشد. نشانه گذاری باید به صورت دستی برای همه صفحات سایت وارد شود، برای سایت های بزرگ کار بسیار بیشتری انجام می شود، البته در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و با صفحه آرایی مناسب، علامت گذاری برای همه محصولات و صفحات یک بار انجام می شود. سایت در حال کار است.
اما اگر به تازگی شروع به کار کرده اید یا یک سایت کوچک دارید، می توانید بدون هیچ مشکلی بازاریابی طرحواره ای انجام دهید. هنگامی که طرح بندی را انجام دادید، از ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل استفاده کنید تا بررسی کنید که همه دستورالعمل ها به درستی کار می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 96
  • بازدید کلی : 421