loading...
افزایش درآمد با سئو چگونه میسر است؟
مهدیه عرب بازدید : 7 شنبه 30 مهر 1401 نظرات (0)

یکی از پیشرفت های نسبتاً جدید چگونه سئو را افزایش دهیم در دنیای سئو، Schema یا Schema Markup است. کد طرح یا طرحواره نشانه گذاری، طراحی شده است تا درک محتوای سایت ما را برای خزنده ها و گوگل آسان تر کند. این روش یکی از بهترین روش های سئو کلاه سفید است که مدیران سایت کمتر به آن توجه می کنند، البته باید یکی از اجزای مهم استراتژی سئوی سایت باشد.
اگر از آن دسته سئوکارانی هستید که هنوز به طراحی فکر نکرده اید، توصیه می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این سری از مقالات آموزش سئو، می خواهیم بدانیم طرحواره چیست و چگونه این کدهای نشانه گذاری برای موتورهای جستجو و گوگل اهمیت دارند. در این مقاله با انواع طرحواره ها و نحوه اعمال آنها در وب سایت های مختلف آشنا می شویم و خواهیم دید که چرا گفته می شود استفاده از طرحواره ها بر سئوی وب سایت تاثیر مثبت دارد.
طرحواره (Schema Markup) چیست؟
Schema مجموعه ای از کدهای جزئی کوچک و از پیش تعریف شده است که در یک صفحه قرار می گیرد و تجزیه و تحلیل محتوا را برای موتورهای جستجو و گوگل آسانتر و سریعتر می کند. تصور کنید صفحه محصولی داریم که شامل قیمت، موجودی، ابعاد، نظرات کاربران، رنگ و امتیاز محصول است. فکر می کنید خزنده های گوگل از کجا می دانند هر یک از این ویژگی ها به چه معناست؟ اعداد مخصوصا مهم مثل قیمت محصول و تعداد نظرات کاربران!
معمولا راهی وجود ندارد، اما اگر از Schema Markup یا کد نشانه گذاری استفاده کنیم، درک محتوا برای گوگل راحت تر خواهد بود. کدهای طرحواره در کد HTML سایت تعبیه شده اند تا به ربات های گوگل بگویند که هر یک از این عناصر به چه معنا هستند. به عنوان مثال عدد پنج میلیون تومن نشان دهنده قیمت محصول و یا رنگ آبی نشان دهنده رنگ این محصول است. طرحواره یک فرهنگ لغت معنایی نیز نامیده می شود، زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا معنای محتوا را درک کنند، که گاهی اوقات گوگل در صفحه نتایج جستجوی خود از آن استفاده می کند. در تصویر زیر نمونه ای از نمایش اطلاعات طرحواره در صفحه جستجو را مشاهده می کنید.
همانطور که می بینید، تاریخ رویدادهای آینده هتل در صفحه جستجوی SERP به همراه عنوان رویداد به کاربران نشان داده می شود و سپس توضیحات متا برای آن صفحه ارائه می شود.
Schemat.org; دستورالعمل ها و استانداردهای کدهای شماتیک
مجموعه Schema.org در سال 2011 با هدف استانداردسازی زبان بازاریابی و یکپارچه سازی و به عنوان شریک تجاری موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو شروع به کار کرد. Schema.org استفاده از طرحواره ها را در داده های ساختاریافته و صفحات وب ایجاد، نگهداری و ترویج می کند و این کار را برای مدیران وب آسان تر می کند. دستورالعمل های منتشر شده در این صفحه برای مدیران سایت ساده و مفید است و برای اکثر موتورهای جستجو قابل درک است.
وب سایت schema.org ما را با استانداردهای طرحواره در سئو آشنا کرد و امکان مشاهده و تست کدهای مختلف طرحواره را فراهم کرد.
ربات های گوگل و جایگاه کدهای طرحواره در نمایش محتوای هوشمند
تگ های HTML معمولا به مرورگرها می گویند که چگونه اطلاعات موجود در یک تگ را نمایش دهند. برای مثال، تگ
Avatar
به مرورگرها می‌گوید که رشته متن "Avatar" را در قالب اصلی عنوان نمایش دهند. با این حال، تگ HTML هیچ اطلاعاتی در مورد معنای این رشته متنی ارائه نمی دهد. آواتار می تواند عنوان یک فیلم هالیوودی باشد یا به نوعی تصویر اشاره کند.
به طور کلی، ممکن است درک این موضوع برای ربات های گوگل دشوار باشد، اما به لطف استانداردهای تعریف شده در Schema.org برای استفاده از تگ های طرحواره، موتورهای جستجو می توانند محتوای مرتبط را بهتر به کاربران نمایش دهند. در بخش بعدی به تفصیل این اصطلاحات را بررسی خواهیم کرد.
3 حقیقت جالب و خواندنی در مورد کدهای طرح
مهمترین هدف از طراحی کدهای تگ این است که محتوای شما را بیشتر در معرض دید گوگل قرار دهید. در واقع، این طرح محتوایی را که ربات‌های گوگل نمی‌فهمند، به شکل و زبان کد دیگری ترجمه می‌کند تا گوگل درک عمیق‌تری از مفهوم محتوای سایت ما داشته باشد. در زیر به تفصیل به شما خواهیم گفت:
1. کد طرحواره به موتورهای جستجو می گوید که اطلاعات سایت ما به چه معناست.
محتوای وب سایت ما ایندکس شده و در نتایج جستجو نمایش داده می شود. اما اگر از Schema Markup استفاده کنیم، محتوای ایندکس به صورت متفاوتی در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می شود. زیرا این نشانه‌گذاری‌ها به موتور جستجو می‌گویند که اجزای محتوای مختلف سایت به چه معنا هستند.
مثلاً فرض کنید در مقاله نقد فیلم از عبارت سروش صحت استفاده شده و نویسنده این نقد آقای سروش صحت باشد. ربات های گوگل این عبارت را پیدا کرده و یک ورودی SERP برای عبارت "جستجوی سلامت" ایجاد می کنند. با این حال، اگر از طرح نام نویسنده صحیح برای این مقاله استفاده کنیم، به موتورهای جستجو می گوییم که نویسنده این مقاله یک نویسنده است و نه فقط یک کلمه تصادفی. به این ترتیب نتایج جستجویی که گوگل به کاربران ارائه می دهد کاملتر و بهتر خواهد بود.
2. طرحواره از واژگان معنایی منحصر به فرد در قالب میکروداده استفاده می کند.
برای استفاده از این طرح نیازی به یادگیری مهارت های کدنویسی نداریم زیرا این کدها در صفحه HTML وب سایت قرار می گیرند. به جز اینکه کدهای نشانه گذاری از فرهنگ لغت schema.org معروف به HTML microdata یا HTML microdata هستند.
این ریزداده با تفسیر تنها بخش‌های اساسی محتوا، درک موتورهای جستجو را آسان‌تر کرده و دید سایت را افزایش می‌دهد. استفاده از کد نشانه گذاری طرحواره در صفحات html سایت یک هک در سئو نیست، بلکه راهی برای افزایش شانس بهتر و متفاوت بودن سایت ما در صفحات نتایج گوگل است.
3. کدهای نشانه گذاری برای بهبود تجربه مرور کاربر طراحی شده اند
همانطور که قبلا گفتیم، اگر از طرحواره ای در سایت استفاده کنیم، این احتمال وجود دارد که گوگل آن را در صفحه نتایج جستجو به کاربران نشان دهد. این روش بهینه سازی با کمک به بهبود سئوی وب سایت، رضایت کاربران را نیز هدف قرار می دهد.
موتورهای جستجو سعی می کنند بهترین پاسخ را به نیازهای کاربران ارائه دهند. زمانی که از کدهای الگو استفاده می کنیم و این اطلاعات به صورت جداگانه در صفحه نتایج نمایش داده می شود، کاربران با سرعت بیشتری پاسخ سوالات خود را دریافت می کنند. داده های ساختاریافته و ریچ اسنیپت ها نمونه هایی از تلاش های Schema برای جذب و جلب رضایت کاربران هستند.
جمع بندی
ماهیت ابزار طرحواره کمک به ربات های گوگل برای درک بهتر محتوا و ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربران است. اما بستگی به استراتژی سئوی سایت و محتوای صفحات مختلف دارد. برای تعیین بهتر اینکه کدام صفحات نیاز به طرحواره دارند، توصیه می کنیم از ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل یا تست نتایج غنی استفاده کنید. با استفاده از این ابزار تست رایگان، خواهید آموخت که چه اطلاعاتی از نشانه گذاری هر صفحه استخراج می شود، یا هر صفحه به چه نوع فرم هایی نیاز دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 80
  • بازدید کلی : 405