loading...
افزایش درآمد با سئو چگونه میسر است؟
مهدیه عرب بازدید : 6 پنجشنبه 19 آبان 1401 نظرات (0)

صاحبان وب سایت یا وبلاگ به ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت نیاز چگونه سئو را افزایش دهیم دارند که بتواند اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت آنها ارائه دهد. گوگل راه حلی برای این افراد دارد.
برای آنها ابزارهایی طراحی کرده است که تمام نیازهای آنها را برآورده می کند تا بتوانند سایت خود را با کمک این ابزارها بهبود بخشند. یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب گوگل آنالیتیکس است. زیرک و زیرک باشید تا ببینید گوگل آنالیتیکس چیست؟ و بیایید استفاده از Google Analytics را با هم بررسی کنیم.
گوگل آنالیتیکس چیست؟
Google Analytics یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل برای تجزیه و تحلیل وب است. با استفاده از این ابزار می‌توانید وب‌سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید و اطلاعاتی در مورد نحوه ورود کاربران، نوع دستگاهی که استفاده می‌کنند، مدت زمانی که در سایت بوده‌اند، نرخ پرش و غیره را به شما ارائه دهید.
عملکرد این ابزار بسیار ساده است، به طوری که همه می توانند از آن استفاده کنند، حتی کسانی که انگلیسی را خوب می دانند.
این ابزار با ابزارهای دیگر سازگار است و گوگل آنالیتیکس را می توان با ابزارهایی مانند YouTube، Google AdWords و Tech Manager ادغام کرد.
تاریخچه گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس در سال 2005 معرفی شد و دارای دو نسخه رایگان و پولی است. اما برای کسب و کارهای کوچک، نسخه رایگان آن تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می دهد و نیازی به نسخه پولی ندارد. Google Analytics در وب در دسترس است و برای استفاده از آن نیازی به نصب نرم افزار ندارید. این ابزار به راحتی بر روی گوشی های اندروید و iOS قابل نصب است.
چرا به Google Analytics نیاز دارم؟
اگر مدیر سایت هستید یا وبلاگ شخصی دارید، به این ابزار نیاز دارید زیرا حتما این سوالات را در مورد سایت از خود پرسیده اید.
روزانه چند نفر از وب سایت من بازدید می کنند؟
آیا محتوای سایت من برای کاربران مفید است و آیا واضح است؟
آیا محتوای سایت من پاسخگوی نیاز کاربران است؟
مخاطبین من چقدر در سایت وقت می گذارند؟
آیا باید سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنم؟
کدام مناطق را بیشتر بازدید می کنم؟
مخاطبین من بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند؟
چه نوع محتوایی در سایت من برای مخاطبان من جذاب خواهد بود؟
برای افزایش سرعت سایت چه اقداماتی باید انجام دهم؟
توابع و استفاده از Google Analytics
استفاده آسان و راحت
استفاده از این ابزار بسیار آسان است. تنها با یک حساب کاربری ساده گوگل می توانیم وارد محیط شما شده و از امکانات شما استفاده کنیم.
ورودی رایگان
همانطور که در بالا ذکر شد، این ابزار برای مشاغل کوچک رایگان است و تمام اطلاعات مورد نیاز ما را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهد.
اندازه گیری ترافیک وب سایت
با گوگل آنالیتیکس می‌توانید بفهمید که کدام صفحات وب بیشترین ترافیک را دارند. همچنین لینک های کدام وب سایت برای کاربران مشکل ساز است.
کاربران آگاه
با گوگل آنالیتیکس می توانیم کاربران هدف خود را بشناسیم. گوگل آنالیتیکس تمام اطلاعات کاربر از جمله سن، موقعیت جغرافیایی، زبان، جنسیت، سطح تحصیلات و غیره را در اختیار ما قرار می دهد. همچنین اطلاعاتی در مورد سیستم عامل مورد استفاده و دستگاهی که از آن استفاده می کند را به ما نشان می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 94
  • بازدید کلی : 419